Szaszłyki trzy sposoby – Hawajskie, z Tofu i Warzywami

Przejdźmy od razu do sedna dzięki tym prostym przepisom na szaszłyki.
Szaszłyki są łatwe, robią wrażenie i stanowią świetną opcję do karmienia na spotkaniu z przyjaciółmi. Rzuć kilka na grill w ten weekend, zobaczysz że nikt im się nie oprze!
Mam dla Was trzy sposoby na pyszne szaszłyki.

I. Hawajskie szaszłyki z kurczakiem, papryką i ananasem.


Składniki:
– 2 filety z kurczaka
– 1 świeży ananas
– 1 duża papryka
– przyprawa do kurczaka
– 2-3 łyżki oleju
– sos słodko – kwaśny
– sól, pieprz do smaku
Sposób przygotowania:
Piersi z kurczaka umyj, osusz, pokrój w kostkę (2x2cm), wymieszaj z przyprawą do kurczaka, na koniec dodaj olej – wymieszaj i odstaw minimum na pół godziny.
Ananasa obierz. Ananasa i paprykę pokrój w grubszą kostkę. Paprykę oprósz solą i pieprzem. Wszystkie składniki na zmianę nadziewaj na patyczki do szaszłyków.
Szaszłyki grilluj na grillu lub w piekarniku (z opcją “grill”) przez 20 minut w temperaturze 200 stopni.
Podaj z sosem słodko-kwaśnym chili.

II. Szaszłyki z kurczakiem, bekonem i warzywami.


Składniki:
– 2 filety z kurczaka
– cukinia
– 2-3 cebule
– 150g boczku surowego wędzonego
– papryka czerwona
– przyprawa do kurczaka
– 2-3 łyżki oleju
– sól i pieprz
Piersi z kurczaka umyj, osusz, pokrój w kostkę (2x2cm), wymieszaj z przyprawą do kurczaka, na koniec dodaj olej – wymieszaj i odstaw minimum na pół godziny.
Cukinię pokrój w plastry na pół, posól, dopraw pieprzem i odstaw. Cebulę w podłużne ósemki i na pół, lekko posól, owiń boczkiem (przekrojonym na pół).
Paprykę pokrój w kostkę, posól.
Wszystkie składniki na zmianę nadziewaj na patyczki do szaszłyków.
Szaszłyki grilluj na grillu lub w piekarniku (z opcją “grill”) przez 20 minut w temperaturze 200 stopni.
Podawaj z sosem Aij Verde lub słodko – kwaśnym sosem chili.

III. Pikantne szaszłyki z warzywami i tofu.


Składniki:
– 2 szt bataty
– 10 pomidorki koktajlowe
– opak. sera tofu
– 8 szalotek
– 1 cukinia
Sos do warzyw:
– 1 cytryna
– 2cm imbiru
– 3 łyżki oleju sezamowego
– 3 łyżki sosu sojowego słodkiego
– 0,5 pęczka kolendry
– 1 łyżka miodu
– 1 łyżka ziarna sezamu
– 100ml sosu Samba
– łyżka ostrej przyprawy grubo mielonej
Warzywa i serek tofu pokrój w grubszą kostkę (ok. 2cm).
Cytrynę umyj, otrzyj ze skórki, wyciśnij sok, dodaj posiekaną kolendrę, starty na tarce imbir, wymieszaj z olejem sezamowym, sezamem, miodem, ostrą przyprawą grubo mieloną. Dodaj sos Samba, wymieszaj, podziel na pół. W połowie obtocz warzywa i nadziewaj na patyczka do szaszłyków. Grilluj 15 minut lub piecz w piekarniku 25 minut w temperaturze 200 stopni. Grillowane wyłóż na talerz, polej pozostałym sosem.
Smacznego.

Dodaj komentarz