Szpinak z czosnkiem i śmietaną

Szpinak to warzywo, którego właściwości i wartości odżywcze były znane już w starożytnej Persji, skąd prawdopodobnie pochodzi. W VII wieku władca Nepalu przesłał szpinak w prezencie do Chin i stąd warzywo to nazywane było “perskim zielem”.
Szpinak niesłusznie został okryty złą sławą i uznany za jedną z najgorszych potraw dla dzieci. Ta zielona roślina jest podstawowym składnikiem zdrowej diety, a do tego przyrządzona w prawidłowy sposób jest niesamowicie smaczna. Warto przekonać się do szpinaku, ze względu na liczne zdrowotne właściwości szpinaku – m.in. wspomaga zwiększanie masy mięśniowej, reguluje odkładanie się tłuszczu w organizmie i zmniejsza ryzyko chorób, przede wszystkim nowotworowych.
W 100 gramach szpinaku znajdują się 23 kalorie. Jednak kalorie szpinaku zależą od dania, które przygotujemy. W samym szpinaku kalorii nie jest dużo, jednak w tej postaci nadaje się głównie do sałatek i koktajli.
Niestety zazwyczaj kalorie szpinaku poszybują do góry, gdy dodamy do niego śmietany, mięsa czy boczku, w czasie przygotowania różnych dań.
Dobrze doprawiony, najlepiej świeży to fantastyczna rzecz – na zimno jako sałata i na gorąco, jako farsz do pierogów, naleśników, mięsa, albo sos do makaronu.
Przygotowałam szpinak z czosnkiem i śmietaną – jak dodatek do młodych ziemniaczków z kotletem.
Składniki:
– świeży szpinak ok. 450g
– ząbek czosnku
– 3/4 szk śmietany 18%
– sól i pieprz do smaku
– łyżeczka soku z cytryny
– łyżka masła
Świeży szpinak myjemy dokładnie i osuszamy. Wrzucamy do wrzątku, solimy, zagotowujemy i odcedzamy.
Na odrobinie oleju podsmażamy chwilkę posiekany czosnek. Uwaga, pilnujemy, żeby nie zbrązowiał, bo będzie gorzki!
Wrzucamy szpinak. Doprawiamy śmietaną, solą, pieprzem, na koniec dodajemy sok z cytryny.
Smacznego.

Dodaj komentarz