Awokado z jajkiem w otulinie z boczku

Jest dużo egzotycznych owoców na naszym rynku. Właściwie nie ma przeszkód w zdobyciu najbardziej egzotycznego. Stojąc przy sklepowym straganiku z owocami, zastanawiamy się czy to jest dobre, jak smakuje i co można z tego zrobić. Jednym z takich owoców jest awokado.
Owoc awokado to król przystawek: można go wkomponować w niemal każdą przekąskę, wzbogacając jej smak. Co więcej, awokado bywa też dodawane do ciast. Niezawodne w sałatkach, wyśmienite jako pasta. Awokado ma bardzo charakterystyczny, choć różnie odbierany smak. Z jednej strony neutralny, lekki, subtelny, z drugiej nieco mdły czy wręcz „mydlany”, jak sądzą niektórzy. Warto jednak przekonać swoje podniebienie do tego smaku, bo owoc awokado jest bardzo zdrowy.
Jeśli chodzi o łączenie smaków, awokado doskonale komponuje się z serami (szczególnie miękkimi), pieczarkami, a także morskimi smakami, jak krewetki.
Gwarancją dobrego smaku awokado jest jego dojrzałość. Sprawdzić to możemy w bardzo prosty sposób: weryfikując miękkość miąższu. Wystarczy delikatnie nacisnąć owoc (nie za mocno, by go nie uszkodzić). Jeśli jest miękki, a odkształcenie znika po odjęciu palca, nasz owoc jest dojrzały. Jeśli nieopatrznie kupimy owoc niedojrzały, wystarczy owinąć go folią aluminiową i odłożyć w chłodne miejsce na 1-2 dni. Niedojrzałego awokado nie warto podawać, bo ma cierpki i gorzkawy smak.
Awokado zawiera znaczące ilości witaminy z grupy B – w tym kwas foliowy, witaminy C, E, A, a także: karoteny, białko oraz sporo magnezu, wapnia i fosforu.
Ze względu na dużą zawartość potasu jest polecane osobom wyczerpanym, jak również chorym na nadciśnienie. Dzięki zawartości witaminy E oraz B, awokado pomaga w łagodzeniu stresu.
Awokado z jajkiem w otulinie z boczku to kolejna propozycja na pożywne śniadanie.

Składniki:
– awokado
– 1 jajko
– 3-4 plastry boczku surowego podwędzanego
– łyżeczka oliwy
opcjonalnie: – folia spożywcza do pieczenia.
Przygotowanie
Jajko gotujemy 2,5 do 3 minut na miękko. Możemy użyć folii spożywczej a wtedy kawałek folii spożywczej smarujemy oliwą. Wybijamy jajko na folię, robimy mały woreczek, związujemy go, wkładamy do gotującej wody na 4 minuty. Wyjmujemy jajko z folii.

Awokado obieramy, kroimy na pół, wyjmujemy pestkę.

Do wgłębienia po pestce wkładamy ugotowane jajko tradycyjnie lub w folii. Składamy obie połowy awokado do siebie i zawijamy plastrami boczku.

Teraz wystarczy na rozgrzanej patelni podsmażyć z każdej strony i śniadanie gotowe.

Smacznego.

Dodaj komentarz